Teater Spelperiod: 10 maj - 17 maj

Picasso - Pojken som erövrade världen

Skolföreställning och skaparverkstad, åk 2-6 (7-11 år). Med hjälp av skratt, musik och akrobatik följer vi den världsberömde konstnären Picasso från barndomen till vuxenlivet och får en dos konsthistoria på vägen. Därefter får barnen själva skapa konst.

Picasso - Pojken som erövrade världen består av en föreställning som är 35 minuter. Sedan blir det paus i 25 minuter (medhavd matsäck). Därefter Skaparverkstad - Erövra konsten! som pågår i 60 minuter.

Föreställning
En rolig och akrobatisk historia om Pablo Picasso både i musik och bild. Föreställningen följer Picasso från att vara en liten pojke till att bli vuxen konstnär. På så sätt får vi inblick i 1900-taletskonsthistoria samtidigt som pjäsen handlar om demokrati och om vikten att lyssna på sitt eget hjärta. 

Paus - medhavd matsäck 

Skaparverkstad - Erövra konsten!
Skaparverkstad - Erövra konsten! i Picassos anda där barnen själva får skapa konst. 

Spelplats: Länsmuseet i Jönköping

Spelperiod: VT 2017 10-17 maj
10 maj Skolföreställningar kl 9:15 och 10:45
11 maj Skolföreställningar kl 9:15 och 10:45
12 maj Skolföreställningar kl 9:15 och 10:45
13 maj Offentliga föreställningar kl 11:00 och 13:00
15 maj Skolföreställningar kl 9:15 och 10:45
16 maj Skolföreställningar kl 9:15 och 10:45
17 maj Skolföreställningar kl  9:15 och 10:45

Bokning

Skicka en intresseanmälan till skola@smot.se. Skriv vilken/vilka föreställningar/konserter du är intresserad av.

Relaterade artiklar

Teater
Artikel

ING-MARIE CARLSSON OM ROLLEN SOM ROSA TANT

Hon har gjort nästan allt man kan göra som skådespelare. Men aldrig en monolog – förrän nu. I vår ger sig Ing-Marie Carl...

Teater
Artikel

Klassiker med klös i

Katt på hett plåttak räknas som en av de stora amerikanska klassikerna. Intriger, familjehemligheter och känslostormar ä...

Musikal
Artikel

Smuts och trip-hoppiga beats tonsätter ny musikal

En av höstens stora satsningar på Kulturhuset Spia heter Alla Skriker, Ingen Hör, en musikal om en mer eller mindre dysf...