www.smot.se använder sig av cookies (kakor). Genom att fortsätta på webbplatsen godkänner du användandet av cookies. Läs mer om cookies. Stäng

Frågor och svar

Här samlar vi vanliga frågor och svar som vi ofta stöter på.

Vad gäller för återköp?

Om du inte har köpt av- och ombokningsskydd och inte kan komma på föreställningen, finns det en köp- och säljtavla i foajén där du själv kan försöka sälja vidare dina biljetter. Vi återköper endast biljetter vid inställd föreställning. Mer info om av- och ombokningsskydd hittar du här

Vad gäller för fotografering och ljudupptagning?

Det är inte tillåtet att göra inspelningar eller att fotografera under föreställningen.

Vad händer vid sen ankomst?

Vi kan inte garantera insläpp efter föreställningen start, kontakta då foajévärd direkt vid ankomst. Vår rekommendation är att du är på plats 30 minuter innan föreställningens start. Kom i god tid!

Hur bokar jag rullstolsplats?

Rullstols- och handikapplats bokas via Publikservice. Begränsat antal platser. Av säkerhetsskäl får inte rullatorer och rullstolar tas med upp till 1:a och 2:a balkong.

Finns hörselslinga i salongerna?

Hörselhjälpmedel finns att låna i form av hörselslinga som du hänger runt halsen.  Vid utlåning, kontakta personalen i garderoben innan föreställningen.

När slutar föreställningen?

För de flesta konserter och föreställningar finns en ungefärlig speltid som presenteras på webben. Observera att tiden kan komma att ändras. För aktuell sluttid fråga publikvärdarna på plats.

Kan färdtjänst bokas på plats?

I Publikservice kan du få hjälp med att boka färdtjänst innan föreställningens start.

Vad gäller för garderoben?

Garderoben hittar du på plan ett. Den är bemannad från en timme innan föreställningen och fram till en halvtimme efter. Att använda garderoben ingår i biljettpriset. Tänk på att komma i god tid för att undvika köer. På grund av brandsäkerhet får ytterkläder inte tas med in i salongerna.