www.smot.se använder sig av cookies (kakor). Genom att fortsätta på webbplatsen godkänner du användandet av cookies. Läs mer om cookies. Stäng

Frågor och svar

Här samlar vi vanliga frågor och svar som vi ofta stöter på.

Vad gäller för återköp

Vid förhinder finns det en Köp- och säljtavla i foajén där du själv kan försöka sälja dina biljetter vidare. Vi återlöser bara biljetter vid inställd föreställning. Vid återköp återbetalas inte serviceavgift.

Fotografering och ljudupptagning.

Det är inte tillåtet att göra inspelningar eller att fotografera under konserten/föreställningen.

Insläpp

Vi släpper normalt sett in 10-15 minuter innan föreställningens start. Kom gärna i god tid! Inget insläpp efter föreställningens start.

Rullstols- och handikapplatser

Rullstols- och handikapplatser kan bokas via Publikservice. Begränsat antal platser. Gäller alla scener. Av säkerhetsskäl kan inte rullatorer och rullstolar tas med till balkongerna. 

Hörselhjälpmedel

Hörslinga finns i de fyra spellokalerna. Hörselhjälpmedel finns att låna. Kontakta personalen i garderoben före konserten/föreställningen.

Sluttid

För de flesta konserter och föreställningar finns en ungefärlig speltid som presenteras på webben.

Färdtjänst

I biljettkassan kan du få hjälp med att boka färdtjänst innan konsertens/föreställningens start.

Garderob

Garderoben hittar du på plan ett. Den är bemannad en timme före konsert/föreställning fram till en halvtimme efter. Att använda garderoben ingår i biljettpriset. Kom gärna i god tid och häng av dina ytterkläder i garderoben. På grund av brandsäkerhet får ytterkläder inte tas med in i salongerna.

Rabatter

Vi erbjuder rabatterat pris till dig som är pensionär, student, barn och ungdom, kulturambassadör, abonnent eller om ni är en grupp. För dig med funktionsnedsättning finns möjlighet att ta med någon genom Pluspolarekortet.